Când și cum obții despăgubiri de la liniile aeriene?

Dacă ați călătorit deja cu avionul, sunteți familiarizați cu instrucțiunile pe care însoțitorii de zbor le oferă pasagerilor înaintea decolării, cu privire la modul în care trebuie să procedeze în cazul depresurizării cabinei, aterizării forțate, turbulențelor etc. Fără a nega utilitatea acestor informații, ar fi interesant ca liniile aeriene să aibă inițiativa de a le prezenta călătorilor și drepturile pe care le au în această calitate.

Este, însă,  greu de crezut că vreo companie va proceda astfel „de bună voie și nesilită de nimeni’. Aceasta, în ciuda faptului că, potrivit normelor europene, dacă vi s-a refuzat îmbarcarea, zborul a fost anulat, ați plecat cu o întârziere de peste 2 ore sau ați ajuns la destinația finală cu o întârziere mare, operatorul aerian trebuie să vă înmâneze un document scris care să includă normele privind acordarea de despăgubiri și asistență. În aceste condiții, nu ne rămâne decât să căutăm în altă parte acest gen de informații, utile în cazul în care vă confruntați cu întârzieri sau chiar cu anularea călătoriei.

Dacă zburați în UE, iar cursa este operată de o companie din UE sau din afara UE, dacă aterizați pe un aeroport din UE venind din afara Uniunii, iar cursa este operată de o companie din UE sau, în fine, dacă decolați de pe un aeroport din UE către o țară din afara Uniunii, indiferent dacă zborul este operat de o companie din UE sau din afara UE, puteți intra aici și, urmând pașii recomandați, veți afla tot ce aveți de făcut pentru a vă revendica drepturile în calitate de cetățeni europeni. Găsiți, de asemenea, inclusiv formularele necesare unor astfel de solicitari, precum acest formular UE, care trebuie completat și transmis în primă fază companiei aeriene vizate.

Există, totuși, și unele sitații în care companiile aeriene nu pot fi obligate la despăgubiri, așa numitele circumstanțe  extraordinare, categorie în care se încadrează condițiile meteo dificile, care fac imposibilă decolarea în condiții de siguranță. Chiar și în astfel de circumstanțe, însă, călătorii ale căror zboruri sunt anulate au dreptul la rambursare, redirecționare sau revenire la locul de plecare, precum și la asistență.

 

Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.