Unul dintre cele mai populare site-uri în rândul călătorilor, TripAdvisor, publică un clasament al liniilor aeriene bazat pe opiniile utilizatorilor săi, care mai nou au posibilitatea de a le da note companiilor aviatice.
Cum pe listă apar sute de companii, însă unele dintre ele cu doar câteva recenzii, ziariștii de la The Telegraph au făcut o selecție a celor care au fost notate de minim 400 de călători, ajungând astfel la 66 de linii aeriene.
Dintre acestea, 16 au cel puțin 4,5 stele din 5.
Dacă prezența unora dintre ele pe lista cu cele mai apreciate companii nu surprinde pe nimeni, nume ca Emirates, Singapore Airlines ori Air New Zealand fiind o prezență obișnuită în topurile de acest gen, nominalizarea altora atrage atenția, fie că e vorba de companii low-cost, precum Jet2.com, JetBlue și Southwest sau de o companie precum Aeroflot care pare să depășească pe zi ce trece reputația proastă din timpul Războiului Rece.
La polul opus, se află companiile Spirit, Frontier și Vueling, care „domină” detașat în clasamentul celor mai proaste linii aeriene realizat pe baza voturilor utilizatorilor TripAdvisor.