Compania aeriană British Airways a luat o decizie care a reușit să-i enerveze pe toți cei care zboară cu avioanele acesteia pe rute medii și lungi, gen Londra- New York. Pentru a reduce costurile de operare, compania a decis să înlocuiască a doua masă oferită călătorilor cu batone de ciocolată.
Măsura este doar una dintre multe altele implementate de compania britanică în această vară în speranța de a reduce semnificativ din cheltuieli, însă aceste inițiative riscă să aibă efecte contrare, susține presa din Marea Britanie. Aceasta citează opinia unui pasager care a plătit 500 de lire sterline pentru un zbor de la Heathrow la New York, care apreciază reducerea drept „insultătoare” având în vedere prețul plătit pentru această călătorie.
„Este o glumă proastă – le-a spus acesta ziariștilor. Am plătit 500 de lire pentru un loc la clasa World Traveller Plus. Micul dejun a fost în regulă, dar să-ți aducă după șase ore de zbor un baton de ciocolată puțin mai mare decât o bomboană este revoltător. Stewardesa care m-a servit era și ea stânjenită în mod evident de penibilul situației.”
Compania susține că reducerile se aplică doar la clasa economică la zborurile mai mici de opt ore și jumătate și la World Traveller Plus (echivalentul clasei economice premium) în cazul zborurilor mai scurte de șapte ore.
În realitate, susțin ziariștii, compania a operat reduceri de costuri la meniurile tuturor claselor de zbor, renunțând la preparatele scumpe, înlocuite cu soluții mai puțin costisitoare. Mai mult, compania britanică ar intenționa să renunțe de luna viitoare la tradiția de a le oferi gratuit ziare călătorilor, cu riscul de a stârni reacții similare celor din primăvara acestui an. În luna mai, anunțul că British Aiways ia în calcul să-i taxeze pe călătorii pe rute scurte pentru gustarea din avion a provocat o vie nemulțumire în rândul pasagerilor, ceea ce a dus la amânarea punerii în practică a acestei idei.