Dezvăluiri: Agenția Mareea avea probleme mari de acum un an, dar subiectul a fost îngropat

Falimentul agenției Mareea era unul anunțat de multă vreme, reiese dintr-un articol publicat în noiembrie anul trecut de către ziuanews.ro. Potrivit acestuia, agenția deținută de Marius Usturoiu, la acel moment vicepreședinte ANAT, avea datorii uriașe către numeroase hoteluri de pe litoral. Avertismentele publicației n-au fost însă luate în serios de patronatul din turism. Până astăzi, când Mareea și-a anunțat insolvența.

„O mulțime de hotelieri din România sunt în pragul disperării din cauza agenției de turism Mareea Comtur SRL din Deva, deținută de către vicepreședintele Asociației Naționale a Agențiilor de Turism (ANAT), Marius Usturoiu – scria ziuanews.ro, sub semnătura lui Ion Teleanu, în 11 noiembrie anul trecut. Potrivit informațiilor deținute de ZIUAnews, agenția bosului de la ANAT are la ora actuală datorii către foarte multe structuri de primire turistică, în special de pe Litoral, de circa 1.500.000 de euro, iar șansele de recuperare a banilor sunt destul de reduse.”

Ziarul citat dezvăluia și metoda practicată de Mareea, care – spune ziuanews.ro – încasa banii de la turiști, dar „uita” să îi mai vireze unităților de cazare:

„Cum s-a ajuns in aceasta situatie? Simplu. Agenția a vandut locuri de cazare in respectivele hoteluri, si, automat, a incasat banii de la turisti, dar a „uitat” sa mai plateasca la hotelurile in cauza. Insa, ceea mai mare problema cu care se confrunta la ora actuala foarte multi hotelieri consta in faptul ca agentia lui Marius Usturoiu vinde locuri in structuri de cazare fara sa aiba contract cu respectivele hoteluri. Asa s-a intamplat si in sezonul estival din 2015,dar si anul trecut. In prezent, pe site-ul agentiei sunt prezentate spre vanzare o multime de hoteluri, dar fara sa existe vreun contract intre Mareea Comtur si respectivul hotel.

Mareea in insolventa
Marius Usturoiu, patronul agenției MAREEA

Practic, prin acest mecanism de vanzare a blanii ursului din padure, foarte multi turisti s-au trezit in aceasta vara ca au cumparat servicii turistice la un anume hotel, dar cand au ajuns acolo au constatat ca nu aveau nicio rezervare. Ca atare, s-au vazut pusi in situatia sa-si care bagajele catre alte locatii indicate de agentie. Au fost cazuri cand turistii s-au trezit la hoteluri pe litoral, dar nu aveua rezervare, iar ca sa nu faca scandal au fost trimisi de catre Mareea Comtur catre alte locatii din Grecia.

Mai multe despre acest subiect – care oferă o perspectivă nouă asupra insolvenței agenției Mareea – puteți citi aici. Inclusiv despre cum, spune autorul articolului, ANAT a încercat „să pună batista pe țambal” în acest caz. Așa se explică, poate, și de ce acum ANAT a găsit de cuviință să mimeze măcar implicarea în găsirea unor soluții pentru turiștii păgubiți, spre deosebire de cazul agenției Genius Travel, ai cărei clienți n-au beneficiat de niciun fel de asistență din partea patronatului din turism.

 

Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.