Ce face ANAT după falimentul agenției Mareea? Promisiuni din toate părțile pentru turiștii păgubiți

Dacă după scandalul agenției Genius Travel tot ce făcut ANAT (Asociația Patronală a Agențiilor de Turism) a fost să excludă firma vinovată de ruinarea vacanțelor a numeroși turiști (am scris despre aceste lucruri aici), la anunțarea insolvenței agenției Mareea Comtur (una dintre agențiile din topul ANAT, până de curând), operatorii din turism par dispuși să colaboreze pentru a îi ajuta pe turiștii victime nevinovate ale acestei situații.

Iată comunicatul postat pe site-ul ANAT astăzi, la scurt timp după anunțul privind insolvența agenției MAREEA COMTUR, comunicat semnat de Gabriela Peșeț, Consilier Comunicare ANAT:

„Turoperatori membri ANAT, reprezentanți ai Mareea și hotelieri, mulți dintre ei membri ai Federației Patronale din Turismul Românesc, au identificat mai multe variante de sejururi alternative pentru turiștii cărora agenția de turism nu le mai poate onora vacanțele plătite anterior pentru luna septembrie.

O parte dintre turiști vor fi rerutați către Complexul Mercur-Minerva, deținut de Mareea Hotels, alte hoteluri de pe litoral sau din Delta Dunării. În același timp, în unele cazuri, vacanțele cumpărate de la Mareea ar putea fi efectuate chiar în destinațiile respective, tot datorită sprijinului oferit de colegii de breaslă.

”În ultimele două-trei săptămâni, mai mult de 200 de turiști și-au putut efectua vacanțele datorită sprijinului acordat de turoperatori membri ANAT pentru ca agenția Mareea să depăsească situația critică din punct de vedere financiar și pentru a evita perturbări în piața de turism. Preluăm turiști și în aceste zile. ANAT se bucură și de sprijinul hotelierilor de pe litoral, parteneri ai agenției Mareea, cărora le mulțumim că s-au oferit să preia turiști”, declară Alin Burcea, președinte ANAT.

ANAT - Alin Burcea

ANAT este în permanentă legătură cu celula de criză înființată în această dimineață de Mareea, care anunță turiștii despre serviciile operative de relocare și alternativele oferite de turoperatorii membri ANAT, parteneri. Numerele de telefon ale celulei de criză sunt afișate pe pagina de internet a Mareea.

Turoperatorul Mareea și-a anunțat sâmbătă dimineața incapacitatea de plată și a anunțat că va cere deschiderea procedurii de insolvență.

Pentru recuperarea sumelor datorate de Mareea, în cazul în care nu se acceptă soluțiile compensatorii oferite de turoperatori și hotelieri, turiștii se pot adresa companiei care a eliberat polița de insolvență pentru aceasta, în valoare de 50.000 de dolari.

”În limita a 50.000 de dolari, nu toți turiștii își vor recupera banii achitați. O astfel de situație ar fi fost evitată dacă în ultimii 23 de ani s-ar fi găsit soluții optime pentru garantarea pachetelor de vacanță. ANAT are în prezent o variantă, pe care o va avansa autorităților”, declară Alin Burcea, președinte ANAT.

Consiliul Director a aprobat azi forma finală a propunerii de ordonanță pentru crearea Fondului de Garantare, pe care o va trimite Autorității Naționale pentru Turism, variantă care va asigura garantarea tuturor sumelor achitate de turiști pentru pachetele de servicii.

”Îl rugăm pe ministrul Economiei, Costin Borc să acționeze cu celeritate în cazul propunerii ANAT astfel ca niciun turist să nu mai aibă de suferit”, precizează președintele ANAT.”

În ce îl privește pe patronul agenției Mareea, Marius Usturoiu, acesta susține că a luat decizia să ceară intrarea în insolvență a companiei din cauza problemelor de cash-flow generate de rezultatele slabe pe componenta de chartere, precum și de scăderea cu 50-60% a vânzărilor de vacanțe pe Turcia, și a promis că niciun turist cu rezervare făcută prin Mareea nu va rămâne cu banii dați și concediul neefectuat. Mai multe despre acest subiect, într-un articol publicat de Profit.ro.

Agenția Mareea a publicat astăzi, pe site-ul oficial, următorul anunț:

„Stimați clienți / Stimați parteneri,

Cu părere de rău vă anunțăm că MAREEA este începând de astăzi, 03.09.2016, în imposibilitate de a mai onora angajamentele asumate. În consecință declanșăm procedura de insolvență și reorganizare și vom încerca în perioada imediat următoare să gestionăm exclusiv rezervările curente (turiștii aflați în acest moment în unitățile de cazare din țară și străinătate).

Astfel, începând cu data de 04.09.2016 nu vom mai putea onora nici una dintre rezervările confirmate. Pentru recuperarea sumelor datorate de către MAREEA, vă rugăm să vă adresați asiguratorului societății (polița de insolvabilitate nr: 8100258X ) și să faceți demersurile necesare pentru recuperarea sumelor.

Regretăm întreaga situație precum și neplăcerile cauzate.

Cu stimă,
Echipa MAREEA”

Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.